Corona office

Door het Coronavirus staan veel kantoorpanden nu zo goed als leeg. Mensen werken vanuit huis en merken duidelijk de voor- en nadelen van thuiswerken: je ziet je collega’s niet of nauwelijks meer, je hebt kinderen om je heen, maar je houdt aan de andere kant meer tijd over en maakt minder reisbewegingen. De situatie is zorgelijk. Maar de situatie biedt tegelijkertijd kansen. Want als we straks weer gebruik mogen maken van het kantoor, zullen we dit waarderen als nooit te voren!

Met de naderende openstelling van kantoren wordt duidelijk dat een grote complexiteit ontstaat bij de vertaling van maatregelen naar de dagelijkse praktijk. Om te voorkomen dat elke organisatie zijn eigen ‘wiel uitvindt’ in deze unieke situatie, heeft WorkWire zich aangesloten bij twee mooie belangeloze initiatieven: “the new normal office” (www.anno-now.nl) en #SamenSterkFM. Centraal staat het delen en verbinden van kennis om zo snel en efficiënt mogelijk te komen tot nieuwe oplossingen. In een continue dialoog leren en ontwikkelen we met elkaar en stellen we kennis beschikbaar voor iedereen. Doel is om werkend Nederland zo snel als mogelijk weer in de werk- of leeromgeving te kunnen ontvangen.

Meld je aan op de LinkedIn pagina van WorkWire om op de hoogte blijven van deze laatste ontwikkelingen: https://www.linkedin.com/company/workwire.

Corona Impact Scan

Ook hebben we zelf onderzoek gedaan naar de impact van de coronacrisis op de beleving van de kantooromgeving.Meningen buitelen over elkaar heen. Nieuwgierig naar hoe er nou echt over wordt gedacht, heeft WorkWire begin april mensen opgeroepen de Corona Impact Scan in te vullen. Ruim 100 managers en medewerkers uit verschillende sectoren (publiek, privaat, zorg en onderwijs) hebben hieraan gehoor gegeven. Aan de hand van 15 thema’s worden verschillen blootgelegd. Wat verandert er in onze kijk op kantoren? Download hier een samenvatting van de onderzoeksresultaten.

1.5 Office Scan

Hoewel het nog te vroeg is om de lange termijn effecten van deze crisis op de werkomgeving te kunnen bepalen, weten we wel dat we voor de korte termijn rekening moeten houden met de 1,5-meter-samenleving. Dat is soms best een puzzel. Het grootste puzzelstukje daarbij is niet zozeer de fysieke werkomgeving (welke werkplekken kunnen we straks wel en niet gebruiken), maar de mentale werkomgeving; hoe zorgen we ervoor dat medewerkers zich houden aan hygiëne- en afstandsmaatregelen. Daarvoor hebben we de 1,5-meter-office-scan ontwikkeld met tips & tricks en concrete oplossingen. Download hier de slidedeck van onze 1.5 Office Scan